אילו מסרים מגדריים עברו אלינו כילדות/ים? מה משמעות המסרים היום? אילו מסרים עוברים אל הילדות והילדים שלנו היום?. דרך סיפוריהם של בייגלה, הנסיכה שלבשה שקית נייר מעשה בחמישה בלונים ועוד, נלמד אודות המסרים המגדריים החבויים בספרות על הדרכים לזהות אותם ולעבוד איתם; נבין איך נגרום לכך שהבנים שלנו יוכלו ללבוש מה שהם רוצים, לשחק עם בובות ואיך לאפשר לבנות שלנו לשחק גם כדורגל; נקבל כלים לפעולה כמו: "חיסון המגדרי"; נכיר דרכים פרקטיות להשפיע על המערכות החינוכיות של הילדות והילדים שלנו; נכיר את "תרבות ה LIKE" שמעודדת זהות, ונקבל כלים לעודד את הילדות והילדים שלנו למצוא את הייחוד שלהם ללכת אחרי הלב לסלול את השבילים שלהן ושלהם לייצר עולם מגוון ומאפשר ולראות בDIVERSITY ערך והזדמנות. ההרצאה חוויתית רצופה בסיפורים נוגעים ובדוגמאות מהילדות שלנו ומחיי היום יום כהורים
מי הן דמויות המופת עליהן לומדים ילדות וילדים? מה הם המסרים על קירות הגנים ובבתי הספר, ובשפת הדיבור שלנו המבוגרות והמבוגרים? אילו מרחבי משחק נפתחים או נסגרים לפני הבנות והבנים? איך החינוך בבית ובמוסדות החינוך מעתיק ומחזק את ההיררכיה החברתית ומה האלטרנטיבה? איך ספרות הילדות והילדים מחזקת סטראוטיפים וגם מבנה אותם בו זמנית ומה ניתן לעשות בהקשרים אלו? מהי ההזדמנות הייחודית שיש לנשות ואנשי חינוך להרחיב את קשת האפשרויות של הילדות, הילדים והחברה בהווה ובעתיד? ומהם הכלים הפרקטיים לפעולה.
הרצאה חווייתית ופרקטית שכוללת שפע סיפורים אמיתיים מרגשים ונוגעים מתוך גנים ובתי ספר . וסרטון קצר עם עדויות גננות הורים וילדים על השינוי הפרקטי שחוו.
איך מעשה בחמישה בלונים משקף אגנדה? ומה מקדם בייגלה? האם בכל הספרים יש אגנדה סמויה? מהם המסרים המפלים המסתתרים בין דפי ספרי הילדות והילדים. בהרצאה נחשף למדד מנהיגותה לספרות שווה – בחינת מודעות מגדרית וייצוג שוויוני (Diversity) בספרי ילדות וילדים. נסקור את ארבעת בסיסי המדד דרך דוגמאות מספרות ילדות וילדים שוויונית וספרות מפלה וממגדרת. נבין כיצד ניתן לזהות היבטים מפלים וסטראוטיפים בספרות גם בקריאה ראשונית או בעת בחירת ספר ומה מכלול האפשרויות העומדות בפנינו כאשר נאתר הטייה בתוך הספרות – תיווך, שינוי, יצירה, הקראה מקבילה, גניזה. "הרצאה שמשנה את כל הסיפור".
הרצאה המתבססת על סיפורה האישי של טל ברייר בן מוחה: על המאבק לשנות, על האיומים, המשברים, הקשיים, והנחישות לחשוף אג'נדות מפלות.
המאבק להכניס את נעמי איתן למכביה, לאפשר לנעמי אריה להשתתף בנבחרת בית הספר, הדרך לשכנע גופים מפלים להשקיע בחינוך מודע מגדר, החדרת נושא ספרות שווה למעוז ליבת הספרות הקלאסית ועוד….
איך לשנות חברה בלי לגרום לא-נשים מולך להקיא את המסר אלא לעכלו. מתי לדפוק על השולחן, להפגין, מתי לסגת נסיגה רגעית. איך להישאר אופטימית ונחושה ולהצליח להוביל שינוי חברתי בניצחונות קטנים-גדולים, משמעותיים ולאורך זמן.
איך בהשראת ספרי ילדות וילדים נפתח חוסן נפשי?
“סיפורים אף פעם אינם באמת מסתיימים. סיפורים אינם עוצרים בדף הראשון בדיוק כפי שאינם מתחילים בדף
האחרון”
בימים של מורכבות וקושי החלטתי לפנות אל החוכמה החבויה בספרי הילדות והילדים לפיתוח חוסן נפשי.
עלילות ספרותיות מפגישות את גיבורות וגיבורי הסיפורים עם קשיים ומורכבויות מסוגים שונים.
בהרצאה ריכזתי ספרים שווים ייחודיים המציגים דרכי ההתמודדות שיש בהן תובנות עמוקות וכלים לחיינו שלנו בכלל ולתקופה הנוכחית בפרט.
מי הגיבורה שמלמדת אותנו להתמודד עם פחד. איך היא גורמת לנו להבין שהפחד אינו אנחנו- שהוא נפרד מאיתנו ושאומץ אינו פעולה ללא פחד אלא פעולה עם ולמרות הפחד? ומי הגיבור שמלמד להתמודד עם חרדה, מה כדאי לעשות עם כעס, ואיזה ספר שואב אותנו אל תוך פילוספית הוואבי סאבי היפנית ומלמד אותנו על משבר דרך "קינצוגי"? איך נלמד להיות גמישים אל מול מציאות משתנה? איך לחץ יכול דווקא להועיל? ואיך ארנב אחד קטן מלמד אותנו על הצורך האנושי הכי גדול שלנו –כשהדברים מתפרקים?
הרצאה חוויתית מרתקת המפגישה אותנו עם עולם רך ומגן שיש בו חוכמה עתיקה וכלים פשוטים אך לא פשטניים ליום יום עבורינו ועבור הילדות והילדים. שילוב נדיר של אסקפיזם רלבנטי ומחזק.