מהו הקולנוע ומהי המכאניקה והפילוסופי העומדת מאחוריו ? איך מספרים סיפורים בקולנוע ומהו תפקידו של הבמאי ? איך לנסות ולפרק את החוויה הקולנועית ליצירת מובנות עמוקה יותר עם המדיום ? וכמובן, על הצילום, פס הקול והעריכה.
מהם שני הענפים מהם בנוי הקולנוע ? מה שונה ומה דומה בשתי מדיה אחיות הללו ? למי נאמין יותר ? המציאות והמציאות המקבילה. הבחירות של הבמאי ונקודות ראות.
תופעה שהעיסוק בה הולך ומתרחב בכל העולם. נושא מרתק משני הצדדים של הבעיה. המהגר – דור ראשון לסבל , הכל למען הדור השני. הרצון והצורך לשמור על ערכי הארץ הישנה מול הרצון להתערות בארץ החדשה. המהגרים מול התושבים הוותיקים. יאוש מול תקווה. התגברות הפן הפוליטי והאלימות המלווה את שני הצדדים. קומדיות אתניות ועממיות. עליה בישראל.
איך משתקף עולם הרפואה בקולנוע ? הסרטים כמראה למאוויים שלנו. הרצוי מול המצוי . יחס הרופא למטופליו. מ אחראי לחייו ולגופו של החולה ? עורך הדין כחלק ממערכת הבריאות. המערכת הכלכלית והסביבה הביטוחית ליד המרפאות ובתי החולים.
על תפקידו של המחשב בעולם הקולנוע. גם מהצד הטכני וגם כגיבור קולנועי. על המולד השלישי של הקולנוע, חזרה לעולם האנימציה, על המחשב כיצרן אפקטים, על המחשב כיצרן של מציאות סוריאליסטית, שימושים תאורטיים ופילוסופיים של המחשב בעלילות הסרטים, המחשב כגיבור קולנועי והשינוי במעמדו.
איך משמר הקולנוע ערכים היסטורים ואיך הוא משנה אותם ומקבע דפוסי חשיבה. דמויות מוכרות לצד כאלה הידועות פחות, מנהיגי עולם, מדענים, מרגלים, מוסיקאים, חסידי אומות עולם וגיבורים עממיים. האם סרים המבוססים על מקרים אמיתיים – חשובים יותר ?
איך משתקף המדיום הקולנועי ביצירות עצמן ? מהו העיסוק הרפלקסיבי של הקולנוע בעצמו. על המטרות – קידום מכירות ופרסום, נוסטלגיה, ביקורת ובדיקה עצמית. הקולנוע על הטלויזיה – מדיה מתחרות או משלימות זאת את זאת ומשתפות פעולה ?
סיפורו של הקולנוע האמריקאי והוליווד בירתו. בירת הקולנוע העולמי – איך הפכה לכזאת. על הקשר בין כסף ואמנות, על השיטה האולפנית, על שבירתה, על תור הזהב של הוליווד, על התפתחות הז'אנרים הפופולארים, על ה"האפי אנד" כמזימה קפיטליסטית, על הוליווד החדשה, הבלוק באסטרים. על תחרות האוסקר ותעשית הזוהר.