אריק איינשטיין הוא האיש שהיה שם, בכל נקודה בהתפתחות התרבות הישראלית. בתיאטרון ("אירמה לה דוס"), בקולנוע ("סלאח שבתי", "מציצים") בשלישיות זמר ("גשר הירקון", "החלונות הגבוהים") וכיוצר עצמאי חשוב ומכריע. אי אפשר לתאר את המוזיקה הישראלית בלעדיו – עמוד תווך, ישראלי שורשי, תל אביבי, חילוני, זמר, שחקן, תמלילן, האיש שגילה וחשף לעולם את שלום חנוך, מיקי גבריאלוב, שם טוב לוי ורבים אחרים. הסיפור שלו הוא הסיפור שלנו.
שתיים מהלהקות המצליחות ביותר בהיסטוריה פעלו בשתי שיטות שונות לחלוטין, שתי תפיסות עולם רחוקות, ושתיהן הגיעו לשמי היהלומים. הביטלס הייתה להקה דמוקרטית, ארבעה פרצופים, ארבעה שמות, ארבעה סולנים, ארבעה יוצרים ששינו את תולדות המוזיקה. רולינג סטונס היא להקה של דמות דומיננטית אחת, מיק ג'אגר, המנהיג חבורה של מוזיקאים נפלאים לשרשרת הישגים ארוכה ומתמשכת ולקריירה מצליחה שנמשכת מעל 50 שנה. הסיפורים הקטנים מאחורי ההצלחות הגדולות ומה ניתן ללמוד על שיטות הניהול השונות בתכלית.
המצאת הטייפ-דאבל-קאסט והמצאת הווקמן שינו את דרך הפצת המוזיקה בעולם. מקבץ של אירועים פוליטיים חברתיים וכלכלים בעולם גרמו לכך ששנת 1979 היתה גם השנה שבה השתלט האיסלם הקיצוני על איראן, בישראל נחתם חוזה שלום עם מצרים, באנגליה עלתה מרגרט תאצ'ר לשלטון ובאמריקה החל המרוץ לבית הלבן של רונלד רייגן, גם המוזיקה שינתה כיוון, בזכות מיזוג ז'אנרים וצלילים חדשים מג'מייקה ומאפריקה. לצד ספרים חדשניים ויוצאי דופן כמו "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה" (דאגלס אדמס), "כלבים שחורים" (איאן מקיואן), "הדרמה של הילד המחונן" (אליס מילר) ו"דודי אוסוולד" (רואלד דאל) בשנה הזו חזינו בהולדת ההיפ-הופ, הגל החדש, הניאו-רומנטיקה והרוק הפוליטי של הקלאש כמו גם התקליטים הראשונים של פוליס, דייר סטרייטס ואלביס קוסטלו שהפכו את 1979 לשנה חשובה מאין כמוה.