ברנע בקיא בכמה תחומי ידע ברמה אקדמית, מנוסה מאוד בהשמעת הרצאות לצעירים ולמבוגרים, מתמודד עם שאלות מוסריות ואקטואליות וזוכה למשוב מצוין.
נולד בחדרה ושימש כיושב-ראש מועצת התלמידים של "תיכון חדרה" ושל מועצת העיר הצעירה. זכה בפרס "יד ושם" לעבודת גמר מצטיינת בנושא משפט אייכמן.שירת כחיל קרבי וכמפקד מוצב, מאוחר יותר ככתב צבאי. למד משפטים, הוסמך כעורך-דין ועסק במקצועו זה.יחד עם אחרים הקים את "לפיד" – התנועה להנחלת לקחי השוואה –ועמד בראשה למעלה מ-7 שנים. לפי הזמנתם של עיריית ירושלים ומשרד החינוך ניהול את בית-הספר העל-יסודי "דנמרק" בשכונת הקטמונים. במסגרת מילוי התפקיד זכה עם בית ספרו בפרס החינוך של ירושלים ובפרס החינוך של מדינת ישראל. באופן אישי קיבל את פרס החינוך של "יד ושם". מאוחר יותר ניהל את הגימנסיה"הרצליה" בתל-אביב, את בית-הספר התיכון האזורי באר-טוביה ואת קריית החינוך בן-גוריון בעמק חפר, בסך הכל– 23 שנות ניהול. כתב את תכנית-האב לחינוך של העיר ערד, ופרסם 2 ספרים בנושא השואה, "לא נכנענו" ו"גורל אחד", וספר בנושא חינוך: "חינוך – על פיתוחם של אדם וחברה". מאז 2007 עוד ברנע בראש עמותת עמך, המרכז הישראלי לסיוע נפשי וחברתי לניצולי השואה. הוא מרצה באוניברסיטה העברית בירושלים וכן במערכת החינוך האזרחית והצבאית.
1. האם חווינו שואה נוספת?
2. מהם הערכים של מדינת ישראל ושל המגזרים החיים בה?
3. האם יש עדיין תוקף ליהדות, לציונות ולמוסר האנושי?
4. האם יש מקום למוסר אנושי במזרח התיכון?
איך הפך אייכמן מעובד של חברת דלק לממונה על רצח היהודים בעולם?
מי היה אייכמן האדם? איך איתר אותו המוסד?
מהו הגבול הנכון בין מחויבות לערכים לבין מחויבות לחוק ולפקודות?
ההרצאה מגדירה את מושג הערכים, מתארת את ערכי מדינת ישראל, סוקרת באופן ביקורת את התפתחותה של התרבות הערכית בישראל בדורות האחרונים ומציעה תפיסה ערכית וחינוכית חדשה לקראת העתיד.
ההרצאה מקשרת בין זכר השואה לבין ערכיה הלאומים והאנושים של מדינת ישראל, ומתמקדת בלקחים עיקריים הרלבנטיים לדורנו: לקח ציוני, אחדות הגורל היהודיבין מערב למזרח, העמדת כוח-העמידה האנושי באור חדש, דמוקרטיה מתגוננת, כבודם של כל בני האדם והמגזרים כנורמה שאיננה ניתנת לחלוקה.
האם ייתכן שיהודי ייכנס פעם אחר פעם למשרדיהם של קציני אס.אס. ולמחנות ריכוז, ייצא מהם בחיים ויחלץ מהם אלפים מבני עמו?
האם ייתכן שיהודי זה, שפעולות ההצלה שלו היו יחידות בדורן, ייחשב בידי רבים מבני עמו לבוגד?
ההרצאה מציגה באור חדש את פרשת ישראל קסטנר: התפתחותו כאיש-ציבור ברומניה ובהונגריה, ניהול משא ומתן עם הנאצים לשם הצלה, גילוי יצירתיות ואומץ שאין למעלה מהם. לאחר המלחמה מסר קסטנר עדויות לטובת נאצים שסייעו בידו להציל יהודים.
בישראל עמדה דמותו במרכזו של משפט שנערך לאדם אשר נאשם בהוצאת דיבתו רעה. הדיבה הוגדרה כאמת בידי בית-המשפט המחוזי, אולם רוב פסק-הדין הראשון בוטל בידי בית-המשפט העליון. בין שני פסקי הדין נרצח קסטנר בתל-אביב בידי מתנקשים יהודים.
הפרשה ומשמעותה נמצאות בלב ויכוח ציבורי סוער עד היום הזה.
ברנע בקיא בכמה תחומי ידע ברמה אקדמית, מנוסה מאוד בהשמעת הרצאות לצעירים ולמבוגרים, מתמודד עם שאלות מוסריות ואקטואליות וזוכה למשוב מצוין.
מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת, השראה, חנוכה
מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת, חדשנות ועתידנות, כלכלה, עסקים ומנהיגות
מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת
מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת, השראה
מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת, השראה, כלכלה
מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת, הנחיית אירועים, חרבות ברזל
מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת, הרצאות לנשים, השראה
מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת, בתי ספר, השראה
מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת, הנחיית אירועים, השראה
מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת, פלילים, תרבויות אחרות
מרצה בנושאים: השראה, יום הזיכרון לשואה ולגבורה, ספרות וסופרים
מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת, השראה, חרבות ברזל
מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת, הרצאות לנשים, השראה
מרצה בנושאים: אקטואליה ותקשורת, מרצים לתקופת חירום מלחמה לחץ והרגעה, משפט ומדינה
מרצה בנושאים: אלופים למרות הכל, בתי ספר, השראה