מנצח הוא מנהל עם חזון. ההרצאה היא סקירה וניתוח עבודתם של גדולי המנצחים בהתאמה לשיטות ניהול והתפתחות הגישה לחזרות ביחס לשינוי בגישת הניהול: החל מהצעקות ההיסטריות של טוסקניני, דרך המחלוקת של לאונרד ברנשטין עם נגני התזמורת וכלה בשכנוע הנעים של מנצחים כמו ריקורדו מוטי. ההרצאה כוללת שיעור בזק בניצוח כשהקהל נוכח לדעת שאפשר בקלות יחסית לנצח על יצירות רבות, הדגמות של גדולי המנצחים, דמות המנצח בקולנוע ובמופעי "סטנד אפ".
מושא הערצתם של מוצרט, בטהובן, גטה וההשפעה הגדולה בהיסטוריה על כל סוגי המוזיקה. אב ל -23 ילדים, מלחין פורה עם רצון עז להתקדם בקריירה גם כספית וגם אומנותית, היה על באך להתנהל עם מעבידים שונים בעלי דרישות ותנאים לעיתים בלתי אפשריים. ניתוח השיטה בה הפך, למרות הכל, למלחין המשמעותי ביותר עד היום. קוים לסקרנותו של באך לסגנונות מוזיקה שונים(אנגלית, צרפתית ואיטלקית), אופיו הנוקשה שהוביל אותו למעורבות בתגרת רחוב עם אחד מנגניו, והשלכתו לכלא בויימר בגלל סירובו להמשיך לעבוד שם. תיאור השפעתו של באך על סוגי מוזיקה רבים ומגוונים ( ג'ז , רוק, מוזיקה ברזילאית ועוד…).
מאבקו של הגיטריסט הקלאסי הגדול אנדרה סגוביה בדעות הקדומות ביחס לגיטרה כ"כלי מלווה בלבד", מלחמתו בנגני הפלמנקו ,הדגמות וניתוח של נגנים כמו-קצ'ו טיראו מארגנטינה, ג'וליאן ברים מאנגליה, פקו דה לוצ'יה מספרד, ימנדו קוסטה מברזיל, חבייר קונטרראס גלינדו מצ'ילה ועוד…
הקדשת הסימפוניה השלישית,"ארואיקה ", לנפוליאון בונפרטה וביטול זועם של הקדשה זו לאחר שנפוליאון הכתיר עצמו כקיסר (בסופו של דבר הקדיש את הסימפוניה לבחירה החופשית ). אמונתו הבלתי מתפשרת של בטהובן בעתיד האוניברסאלי האנושי ב"סימפוניית הגורל", החמישית, יצירה שמתחילה בנימה טרגית ומסתיימת בתרועות שמחה. אמונתו של בטהובן ברוח האדם, כפי שבאה לביטוי בסימפוניה התשיעית המיתולוגית, המשלבת בפעם הראשונה בהיסטוריה מקהלה גדולה ו-4 זמרים סולנים.